Pokračováním v používání našich stránek souhlasíte s zpracováním souborů cookie, které zajišťují správné fungování webu.

Vicejazyčnost

Pokud již máte, nebo uvažujete o vytváření mnohojazyčné stránky nebo portálu, určený pro uživatele v různých částech světa a mluvících různými jazyky, optimalizace takových webových stránek bude pravděpodobně obtížná.
Přítomnost na webové stránky několika jazykových verzí vede k tomu, že stejný problém se bude muset v každé jazykové verzi řešit zvlášť. Potřebujete aby vyhledávače dobře indexovali nejen všechny stránky hlavního jazyka, ale i všichni jazykové variace.
V podstatě všechny vyhledávače (např. Google, Yandex, Yahoo, Baidu a další) určují jazyk stránky podlé jeho obsahu. Ve vašem zájmu - pomoci jim správně indexovat text, vyplnit stránku od tlačítek menu do obsahu v jednom jazyce. Piště samostatnou adresu URL pro každou jazykovou verzi, protože také zahrnuje informace o obsahu.
V současné době není dostatečně mít technicky správně vytvořeny stránky s prvotřídním designem a množstvím užitečné informace. Obsah by měl být jasný všem potenciálním uživatelům vašich stránek. Například, většina současných cestovatelů používají internet jako jediný zdroj informací, aby se seznámili s regionem, kam chtějí jet, nebo vědět o hotely, kde byste mohli zastavit a tak dále.
A právě nestačí přečíst přezkumy o hotelu na Booking. V hledání dalších informací lidé se snaží najít stránky hotelu, aby se správné rozhodli. A proto, a to zejména u hotelových webových stránek je třeba mít několik jazyků a ctěný obsah ve všech jazykových verzích.
Pro udržení mnohojazyčných stránek potřebujete odpovídající panel řízení webového obsahu, který by měl uživatelsky přívětivé rozhraní pro netechnický personál, zpracování a uchování obsahu kódováním Unicode, v souladu s webovými standartami.


Z hlediska použitelnosti, na kterékoliv stránce přepínání stránek mezi jazyky by mělo proběhnout na úrovni stránky, co výrazně zlepšuje využitelnost pro uživatele.
Pro každý web, a ještě víc pro mnohojazyčné, by měla být systematické aktualizace obsahu jeho rozšíření a prohloubení tématu. U vícejazyčných stránek aktualizování a rozšíření tématy rychle a efektivně je poněkud složitější než u jednojazyčných, protože ideální aktualizace by měla probíhat současně ve všech jazykových verzích. Aktuálnost a serióznost obsahu ocení nejen trvalý návštěvníky, ale i vyhledávače který zaměřené na indexování nového obsahu, co zvýší pozice, status stránky a přiměřeně přiláká nové návštěvníky.